Bruce-Lipton

 

דר' ברוס ליפטון אחד ממדעני התא והוגי הדעות המובילים והנחשבים בעולם. ספרו פורץ הדרך של דר' ברוס ליפטון; "הביולוגיה של האמונה" לראשונה בעברית.

ברוס ה. ליפטון , PhD  מדען ומרצה בעל מוניטין עולמי כמנהיג בגישור בין מדע ורוח. ליפטון מומחה לביולוגיה תאית ומחבר רב המכר של ’’הביולוגיה של אמונה’’ וחתן פרס גוי שלום 2009, מרצה אורח במאות תוכניות טלוויזיה ורדיו, ומרצה מוביל בכנסים בינלאומיים.

ד"ר ליפטון החל את הקריירה המדעית שלו כביולוג של תא.  את תואר הדוקטורט קיבל מאוניברסיטת וירג'יניה שבשרלוטסוויל לפני שהצטרף למחלקה לאנטומיה באוניברסיטה של בית הספר לרפואה של ויסקונסין ב1973. המחקר של ד"ר ליפטון בניוון שרירים, במחקר השתמש בתאי גזע אנושיים משובטים , והתמקד במנגנונים המולקולריים ששולטים על התנהגות תא. טכניקת השתלת רקמות ניסיונית שפותחה על ידי ד"ר ליפטון ועמיתו ד"ר אד שולץ ופורסם בכתב העת למדע, טכניקh אשר לימים הפכה לסוג חדשני של הנדסה גנטית אנושית.

ב1982, ד"ר ליפטון החל לבדוק את עקרונות הפיסיקה הקוונטית וכיצד הם עשויים להשתלב בהבנה של מערכות עיבוד המידע בתא. ד"ר ליפטון עיצב מחקר פורץ דרך על קרום התא, שבו גילה כי השכבה החיצונית של התא   דומה לשבב מחשב אורגני, שווה ערך למוח של התא. המחקר שלו באוניברסיטת סטנפורד לרפואה , בין 1987 1992, גילה כי איכות הסביבה, הפועלת דרך קרום התא, היא ששולטת על ההתנהגות והפיסיולוגיה של התא, מדליקה ומכבה גנים לסירוגין . התגליות שלו, שהיו מנוגדת להשקפה המדעית המקובלת דאז – שהחיים נשלטים על ידי גנים,  בשרו את הולדת אחד משדות המחקר החשובים ביותר כיום  במדע של אפיגנטיקה. שני פרסומים מדעיים עיקריים שנובעו ממחקרים אלו הגדירו את המסלולים המולקולריים שמחברים בין גוף ונפש. מאז, מחקרים רבים על ידי חוקרים אחרים אימתו את תוקף המושגים והרעיונות שלו.

הגישה המדעית החדשנית של ד"ר ליפטון שינתה את חייו האישיים גם כן. העמקת ההבנה של ביולוגית התא, הדגישה את המנגנונים שבאמצעותם התודעה שולטת על תפקודי הגוף ורמזה על קיומה של רוח אלמותית. ד"ר ליפטון  ישם את ההבנות המדעיות הללו לביולוגיה האישית שלו וגילה כי מצבו הפיזי, איכות ואופי חיי היומיום שלו השתפרו באופן משמעותי.

גדולתו של דר' ברוס ליפטון היינה מעבר למחקרים ולאקדמיה, דר' ליפטון הפך את הביולוגיה למדע נגיש לציבור.

מדע שהיה סתום ולא מובן לאנשים רבים, הפך בעקבות ספרו לפופולארי בציבור הרחב. בשנים האחרונות דר' ליפטון מסתובב בעולם מרצה ומעביר הרצאות לקהל הרחב בנושאים כגון: תודעה, שליטה במחשבות, כיצד לשנות את התכנות הפנימי שלנו, כיצד הסביבה התזונה ואמונה שלנו שולטות וחשובות יותר מהגנים שלנו.

האתר הרשמי של ברוס ליפטון

ספרי ברוס ליפטון

מאמרים וראיונות עם ברוס ליפטון

הולך נגד הגנים – אספה פלד על ברוס ליפטון בידיעות אחרונות

ערן שטרן מארח את דר' ברוס ליפטון לראיון מיוחד (28 אפריל 2014) 

ביולוג: הכל בראש – רוב המחלות קשורות בתת מודע  Ynet

החלק הבעייתי של התורשה – Epoch Times

קטעי וידאו עם ברוס ליפטון