אוק 302014
 

אנחנו חיים בעולם בעל קצב מהיר. הפחתת לחצים בשגרת היומיום שלנו עשויה לטפח ולעודד את רווחתנו. הגם שהלחץ בא לידי ביטוי באופן שונה אצל כל אחד מאתנו, חלק מהתסמינים השכיחים של לחץ כוללים כאבי ראש, חרדה, מתח שרירים או כאב, בעיות במערכת העיכול, נדודי שינה ודיכאון. לחץ גם מוריד את רמת החסינות שלנו, ומשאיר אותנו פגיעים יותר לחולי.

עשרה דברים שתוכלו לעשות כדי להפחית לחץ:
1. תרגלו טיפול עצמי קיצוני. לאכול בריא, לישון מספיק ולהתאמן באופן סדיר. דעו מתי הצלחת שלכם מלאה, והתאמנו בלומר לא. פַּנו זמן בשביל להיות, בִּמקום לעשות תמיד.

2. לִמדו לחיות את הרגע. הישארו ממוקדים ברגע הנוכחי. אל תתחרטו על העבר ואל תדאגו בנוגע לעתיד. הרגע הנוכחי מופיע בשלושה היבטים של ההוויה שלנו: בגוף הפיזי דרך תחושות, בגוף הרגשי דרך רגשות ובגוף הנפשי באמצעות מחשבות.

3. תרגלו מדיטציה מודעת. מדיטציה מודעת יכולה לעזור לכם לתרגל חיים ברגע ההווה. מחקרים מראים כי היא גורמת להתגברות רגשות של שלווה ורווחה, מפחיתה לחץ, מעלה את תפוקת העבודה ומגבירה את החשיבה יצירתית.

4. חיו מתוך התכוונות. צרו כוונות לעיצוב החיים שאתם רוצים, השקיעו מאמץ כל הזמן אל עבר הכוונות שלכם, ושמרו על אופטימיות בנוגע ליצירת החיים שאתם משתוקקים אליהם. הפחיתו את זמן הצפייה בטלוויזיה, הגלישה באינטרנט ויתר הפעילויות המכלות את הזמן ואת האנרגיה שלכם.

5. התענגו על ההנאות הפשוטות. מצאו הנאה בדברים פשוטים. כשאתם חווים רגע של אושר או הנאה, עצרו כדי להיות מודעים לאופן שבו אתם מרגישים בגוף, בנפש ובלב שלכם. התענגו על החוויה, ולאחר מכן היזכרו בה מספר פעמים במהלך היום.

6. שמרו על עבודה בריאה ואיזון בחיים. שימו דגש על רווחתכם האישית וטפלו בעצמכם, כך שתישארו בריאים. תרגלו האצלת סמכויות והרפו מציפיות לשלמות.

7. חסלו מרוקני אנרגיה. זהו את הדברים שאינם פתורים והשלימו אותם, מפני שהם מרוקנים את האנרגיה שלכם: הטילו אותם על מישהו אחר או היפטרו מהם. הפחיתו מגע עם אנשים בחייכם שמרוקנים את האנרגיה שלכם.
8. שלבו התנסות ביצירה. גלו מחדש עיסוקים יצירתיים ישנים, או התנסו בחדשים. עסקו בפעילויות יצירה שאתם נהנים מהן ואשר יעודדו זרימה יצירתית.

9. צרו קשר עם הטבע. מצאו את היופי בפשטות היומיום. צאו החוצה והיו בקשר עם הטבע, עם החושים שלכם. תיהנו ממה שאתם רואים, שומעים, מריחים, טועמים וממששים. גלו מחדש תחושה של יראת כבוד ופליאה כשאתם מתחברים עם הטבע.

10. תרגלו חמלה וחסד בנדיבות. דברו אל עצמכם ואל אחרים בחסד ובחמלה. הניחו לניסיון להיות מושלמים. פנקו את עצמכם כאילו הייתם ילדכם היחיד. פְּנו אל האחרים מתוך אותה גישה.

מאת ג’ניפר ג’ונסון
14 בספטמבר, 2014

http://www.mindbodygreen.com/0-6129/10-Things-You-Can-Do-to-Reduce-Stress.html